Tillbaka igen

Nu är jag tillbaka igen här. Den jobbigaste tiden är borta och jag är på alerten igen. Inte mycket som har hänt sedan sist. Massor att göra i skolan och inte nog med konfirmationen men det är bara att bita ihop. Träningen rullar på sådär, vissa dagar känner jag mig jätte peppad och tränar massor sen finns det dagar då jag inte har någon motivation alls och struntar i det. Och det måste bli ändring på det men frågan är bara när.

Just nu kämpar jag på med den jäkla B-uppsatsen som ska vara klar imorgon. Har kämpat med den typ i fem veckor nu så hoppas den blir bra och godkänd. Vi har en liten konstig lärare så man vet aldrig men man får väl hoppas att den duger. Ämnet har ju dugt när vi har haft handledning så det borde duga men men…..Kämpade på hela dagen idag för att bli klara med uppsatsenså nu får den duga. Orkar inte mera på den.Bara att argumentera om det är något som grupen som ska opponera på oss säger något även om läraren har något att tillägga.

Tentan som man gjorde för några veckor sedan klarade man inte. Satte ändå nästan godkänt utan att klara den viktigaste delen på tentan så det känns ändå bra. Men sedan har ja ju en sen tidigare tenta som jag måste göra så jag gick upp för att anmäla mig för den då det inte gick att anmäla mig för den på forumet. Men hon som satt där såg bara ut som ett frågetecken. Tydligen var det inte något som jag kunde anmäla mig till som läraren hade sagt tidigare då jag går en inriktning och det var den generellas tenta som låg ute som läraren hade något sätt sagt att jag skulle göra. Men de går ju inte är ju två olika tentor enligt den där uppe. Så nu får man gå och vänta på tills man kan få göra den. Vilket kan ta tid för det kan ta upp till fem veckor tills det ligger ett datum ute för den och sedan ska man anmäla sig och sedan göra den. Så typ till påsk ska ja nog få göra den men då har jag en massa andra tentor att göra enligt schema så man kommer ju få massor i skolan att göra bara för att man inte klarar av en ynka tenta….

Mycket text idag men det får vara så idag...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0